2011. október 19.

Sajtos kifli






Közismert recept, szinte minden háziasszony receptes füzetében szerepel.


Hozzávalók 12 darabhoz

A tésztához
35 dkg finomliszt
35 dkg rétesliszt
4 dkg élesztő
1 dl tej
fél dl olaj
35 dkg natúr joghurt
1 tojás
25 g só
1 kávéskanál cukor

A töltelékhez
3 dkg olvasztott vaj
25 dkg reszelt sajt ( lehet füstölt is )

1 tojás a kenéshez


Az élesztőt a langyos tejben pici cukorral felfuttatjuk.
A tészta többi hozzávalóit tálba mérjük, hozzáadjuk a megkelt élesztőt. Kelt tésztát dagasztunk és langyos helyen, lefedve duplájára kelesztjük. Ha dagasztáskor túl keménynek találjuk a tésztát, adjunk hozzá még plusz langyos tejet.
A megkelt tésztát lisztezett gyúródeszkára borítjuk, kicsit átgyúrjuk és hat egyenlő részre osztjuk.
Mindegyikből kerek lapot nyújtunk és hármat-hármat egymásra helyezünk úgy, hogy minden lapot vékonyan megkenünk olvasztott vajjal és megszórunk reszelt sajttal. A legfelső lapokat is megkenjük és megszórjuk.
Éles késsel hat egyenlő részre vágjuk, és minden háromszögből kifliket formázunk, amit aztán sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatunk.
Hagyjunk nagyobb helyet a kiflik között, mert sütés közben közel a duplájukra híznak!




15-20 percet pihentetjük a tepsiben, tetejüket megkenjük tojással, megszórjuk sajttal, és 180 fokra melegített sütőben megsütjük. A sütési idő 25-30 perc.

25 megjegyzés:

Nonsum írta...

Nagyon jól néz ki!!
Ki is próbálom a hétvégén!!

babette írta...

Megvan bizony! És mennyit sütöttük anno...

Gerdi írta...

Én nem ismertem...de most már igen! Annyira jól néznek ki, nekem is meg kell sütnöm:-)

Bianka írta...

Csodás a formázása

Barbi konyhája írta...

Sütöttem hasonlót és sokadjára már inkább én is csak megkentem olvasztott vajjal! Igazad van így könnyebb a kifli is meg az elkészítése is! Ezt a receptet viszont nem ismertem, úgyhogy vittem!
Gyönyörűek lettek, gondolom édes változatban is elkészíthetőek! :)

Citromhab írta...

Rena, nagyon finom:-)

Barbette, igen, pár éve nagyon nagy sláger volt ez a kifli.

Gerdi, köszönöm, próbáld ki Te is, biztos tetszeni fog:-)

Bianka, köszönöm.

Barbi, lehet édesen is, én már próbáltam, akkor az 1 evőkanál só helyett ugyanennyi cukor legyen, az 1 kávéskanál cukrot pedig sóval kell helyettesíteni.

Alexa Christi írta...

Nyálcsorgatóan gyönyörűségesek ezek a kiflik! A sajtos a gyengém! Még a látványt is köszönöm! :))

Kriszta írta...

Nagyon szépek,kívánatosak!Mentem is!
Gyönyörű fotó!:)

Éva írta...

Nagyon szépek lettek, guszták! Ismerek én is ehhez hasonlót, de ez sokkal jobb mert több lapból áll így ducibb is lett a kiflid!

Levendulalány írta...

De gyönyörűségesek... annyira megennék most belőlük legalább hármat! Azt tippelem, hogy lehetetlen abbahagyni ezeknek a sajtos kifliknek az evését... :-)

Blogkonyha írta...

Csodálatosak! Én sem ismerem ezt a receptet, úgy hogy máris elkérem!

Petra írta...

Nagyon klasszak lettek. Tetszik, hogy egyszerű a formázás és mégis nagyon látványos. :)))

Marika63 írta...

Gyönyörűek a kiflik. Ma én is megsütöttem, nem bírtam ki, hogy csak a képeket nézzem. Az íze csodálatos. Dupla adagot készítettem (mivel nagy a család), mind egy szálig elfogyott, úgy ízlett mindenkinek. Most már biztos, hogy többször fogok sütni. Köszönet a receptért.

Gesztenye receptjei írta...

Citromhab!
Csodás kifliket sütöttél, el is mentem a receptet:-))

Citromhab írta...

Alexa, Kriszta, köszönöm.

Éva, ezek tényleg elég ducik:-)

Levendulalány, a tipped jó, főleg frissen:-)

Illéskrisz, Petra, köszönöm.

Marika, a dupla adag az tényleg jókora lehetett, mert ezek a kiflik nem kicsik:-) Örülök, hogy tetszett:-)

Gesztenye, köszi:-)

Szemi írta...

Ó, de régen csináltam ilyet, köszi, hogy eszembe juttattad! :)

Annyira szépek lettek a tieid, az ember legszivesebben beleharapna a képernyőbe. :D

Roza írta...

Ezt a recit én is elteszem magamnak!:)
Nagyon guszta és biztosan finom!:)

Kreatív konyha írta...

Nagyon gusztusosak ezek a kiflik, úgyhogy mielőtt beleharapnék a monitoromba, úgy gondoltam inkább megcsinálom. Most sülnek, ha elkészültek, beszámolok. Előre is köszönöm.

Citromhab írta...

Szemi, köszönöm. Ezek szerint neked is megvan ez a recept:-)

Roza, köszönöm.

Mónika, várom a beszámolót:-)

Vicuska írta...

Nagyon szép fotók!!!... persze a tartalma is, meg finom! :)

Bokor Boglárka írta...

Én is elkészítettem, meglepetésként a férjemnek, aki nagy rajongója minden kelt tésztának. Nagyon bejött neki! Nem lettek ilyen széped, de az ízük, mennyie volt és másnap is puhák voltak. Köszönöm a csodás receptet, eddig nekem nem volt ilyenem, de most már lett.
Margaretta

Citromhab írta...

Vicuska, köszönöm:-)

Margaretta, nagyon örülök, hogy ennyire ízlett Nektek:-))

tücsi írta...

Ma Nálad tartottam kirándulást, egyenlőre ez az utolsó recepted, amit kinéztem magamnak. Csak gratulálni tudok!!!!!! Köszi, hogy menthettem őket!:):)

MissM írta...

I would love to see an English recipe translation! I really want to make these. Thank you for sharing.

Citromhab írta...

You can find a translator on the top of the page right side.