2012. december 14.

Tiramisu torta





Még a legidősebb fiú születésnapjára készült ez a torta, aki feltétlen rajongója a tiramisunak.
A recept alapja a Tiramisu, kicsivel több zselatin felhasználásával.


Hozzávalók 26 cm-es tortaformához

50 dkg mascarpone
5 dl tejszín
2 tojás
15 dkg cukor
10 g zselatin
3 csomag piskótatallér
1 dl feketekávé
3 evőkanál tojáslikőr

A tetejére
2 dl tejszín
kakaópor

A zselatint kevés hideg vízbe áztatjuk, majd addig melegítjük, amíg a zselatin el nem olvad.
A tejszínből nem túl kemény habot verünk. 
A tojásokat a cukorral fehéredésig verjük, majd hozzákeverjük a mascarpone-t.
A tejszínhabot belekanalazzuk a mascarponés krémbe, fokozatosan adagolva belecsurgatjuk a zselatint is és alaposan összedolgozzuk..
A kávéhoz adjuk a likőrt.
A tortaforma alját kirakjuk a likőrös kávéba mártogatott piskótával, és rásimítjuk a krém harmadát. Ezt a műveletet még kétszer megismételjük.
Kemény habot verünk a tejszínből, habzsákba töltjük, és a torta tetejére nyomjuk. Megszórjuk kakaóporral és egy éjszakára hűtőbe tesszük.
Másnap eltávolítjuk a tortagyűrűt, és szeleteljük a tortát.


8 megjegyzés:

Millye írta...

Ez valami mennyeien néz ki :)

yoli írta...

Elképesztő!!! Most nagyon megkívántam!

Névtelen írta...

Szia! Megkérdezhetném, hogy a torta mennyire "strapabíró"? Vendégségbe vinném, nem fog szétcsúszni? Köszi

Citromhab írta...

Szia!

Nem fog szétcsúszni, elég masszív a krém, szerintem jól szállítható.

Névtelen írta...

Köszönöm szépen! :))

H Ági írta...

Szia!

Gyönyörű ez a torta, a kép alapján választottam a te receptedet :)! A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudtad átcsúsztatni a tortatálra?

Köszi!

Üdv: Ági

Citromhab írta...

Ági, nem csúsztattam, eleve a tortatálra készítettem. Ráhelyezed a tortagyűrűt a tálra, a forma alja nem kell, és a továbbiakban ugyanúgy dolgozol, mintha a tortaforma lenne előtted.

Unknown írta...

Èn már többször elkèszítettem, ès nagyon finon!!!! :-)