2013. december 21.

Citromkrémes aprósütemény




A citromkrém próbája volt ez az aprósütemény, azt hiszem, karácsonyra újra megsütöm, annyira ízlett mindenkinek.


Hozzávalók

A tésztához
15 dkg liszt
12 dkg vaj
5 dkg porcukor
1/2 kávéskanál só
1 kávéskanál vaníliakivonat

A töltelékhez
citromkrém vagy
narancskrém

A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összegyúrjuk, és kisebb darabokat tépkedve belőle, diónyi golyókat formázunk.
A tésztagolyókat sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk és kb. 2 cm átmérőjű kerek eszközzel (pohártalp, konyhai eszköz nyele, stb.) mélyedést nyomunk a közepükbe.
200 fokra melegített sütőben 10-12 perc alatt megsütjük a süteményt.
Ha teljesen kihűlt, mindegyiket megtöltjük citrom- vagy narancskrémmel.

A tészta receptjének forrása: The black peppercorn

7 megjegyzés:

Anazar írta...

Pompásan mutatnak!

Unknown írta...

Hali! Nekem jól indult, de a sütőben eltűntek a lukak, felpúposodott. Miért? Kemény lett mint egy keksz. Ez linzertészta egyébként? Segítséget kérek, ilyen szépet szeretnék.... :-(

Citromhab írta...

Jól bele kell nyomni az eszközt, amivel a lyukakat készíted, és ha sütés közben úgy látod, hogy emelkedik, vedd ki nyugodtan és még nyomj rá a tésztára. Lehet, kicsit túlsütötted, azért lett kemény, nekem nagyon omlósra sikerült. Nem kell megvárni, amíg színesedni kezd, az már nem jó.

Unknown írta...

Elkészítettem a sütiket de karácsony lévén gondoltam a tészta egyik feléhez tettem zöld ételfestéket. A fehér tésztából készült golyók teljesen ellaputak, a zöldből készültek pedig tökéletesek lettek. Mit rontottam el? Mi lehet az oka?

anica inkognitóban írta...

Most sütöm, de alig bírom kivárni,hogy elkészüljön! :) A citromkrém isteni! :)

Citromhab írta...

Diána, őszintén szólva nem tudom. A recept leírása alatt linkeltem a forrást, ez alapján készítettem minden változtatás nélkül ezt a sütit, nekem elsőre sikerült, nem volt vele semmi gondom.

Daffodil írta...

Annyit tennék hozzá, hogy ahogy elkészülsz egy golyóval, azonnal bele kell nyomni a mélyedést, különben ha kicsit kihűl a tészta, szétreped, mikor benyomod.