2014. január 5.

Diótorta





Nagyon egyszerű és nagyon diós torta. Kezdőknek is ajánlom, mert sem az elkészítése, sem a díszítése nem igényel különösebb ügyességet.

Hozzávalók 24 cm-es tortaformához

A piskótalaphoz
3 tojás
50 ml víz
15 dkg cukor
15 dkg liszt
5 dkg darált dió
1 kávéskanál sütőpor

A krémhez
3 dl tej
3 púpozott evőkanál liszt
15 dkg vaj
10 dkg cukor
15 dkg darált dió

A diógrillázshoz
5 dkg cukor
3 dkg durvára tört dió

A sütőt 180 fokra melegítjük, a forma alját sütőpapírral béleljük.
Az egész tojásokat a vízzel és a cukorral alaposan felverjük. Habverő maximum fokozatán ez 4-5 perc.
Hozzáadjuk az előzőleg összevegyített lisztet, diót, sütőport és elkeverjük.
Beleöntjük a formába, elsimítjuk és 10-15 perc alatt megsütjük. A formában hagyjuk kihűlni.
A krémhez a lisztet a tejjel folyamatosan kevergetve sűrűre főzzük. Kihűtjük. A vajat a cukorral kikeverjük, a főzött részhez adjuk. Habverővel kicsit átdolgozzuk az egészet, hogy teljesen sima krémet kapjunk. Végül a darált diót is beleforgatjuk.
A grillázshoz a cukrot lábosban aranyszínűre pirítjuk, belekeverjük a diót és azonnal sütőpapírra öntjük. Ha teljesen kihűlt és megszilárdult, zacskóba tesszük és összetörjük.
A tortalapot tortatálra helyezzük, rásimítjuk a krémet és megszórjuk grillázzsal.



12 megjegyzés:

Vicuska írta...

Nagyon szeretem a diós tortákat! Grillázzsal fokozottan finomabb :)

Gabi írta...

Guszta! Imádjuk a diótortát. Nagyon hasonlóan készítem én is, csak kicsit más arányokkal és a krémbe teszek tojást is. :)

Blogkonyha írta...

De jól néz ki! Én is kedvelem a diós dolgokat, egyedül a bejgliben nem... :o)

tücsi írta...

Nemcsak mák, hanem diós örültek is vagyunk. Nagyon jól néz ki!!!!

Gaddemon írta...

Vajon rizsliszttel/zabliszttel vagy ezekhez hasonló alternatív lisztekkel is működik? Szeretném gluténmentesen elkészíteni. Köszönöm!

Citromhab írta...

Gaddemon, sajnos nem tudom, még nem próbáltam a piskótát sütni alternatív lisztekkel.

szocskeur írta...

Nálunk durumlisztből készülnek a sütik és abból jók lesznek, de szoktam dió, mandula és kókuszlisztből is sütni, bár a piskótát csak felesben csináltam ezidáig.Így is egész jól sikerültek.Egy próbát megér egy kisebb adaggal szerintem

Unknown írta...

Gaddemon! Próbaként tegyél az alternatív liszthez pici szódabikarbónát tenni. Kísérletezéshez kisebb piskóta adaggal próbálkozz.



Unknown írta...

Olyan kérdésem lenne, hogy ha 18 cm-es formában szeretném megsütni, hogy kicsit magasabb tésztát kapjak, és félbevágva közé lehessen kenni a krémet (plusz a tetejére körbe), akkor ezzel az anyagmennyiséggel lehet dolgozni, vagy csökkenteni kell a hozzávalók mennyiségét? Köszönöm a segítséget!

Citromhab írta...

A 18 cm-es formához éppen a 24 cm-es formába való anyagmennyiség kell. Ha kicsit magasabbra szeretnéd, szerintem minden hozzávaló 2/3 részét vedd.

Unknown írta...

Köszönöm szépen a gyors választ!

Unknown írta...

Imádom ezt a tortát, megcsináltam már vagy ötször! Köszönöm szépen a receptet!