2014. március 1.

Fánk tepsiben sütve




Itt a farsangi időszak vége, a fánksütés ideje. A hagyományos szalagos fánk mellett ezt a tepsiben sült változatot is kipróbálhatjuk.

Hozzávalók

A tésztához
50 dkg liszt
3 dkg friss élesztő
2,8-3 dl tej
7 dkg cukor
5 dkg vaj
½ kávéskanál só
2 tojássárgája

A töltelékhez
sárgabaracklekvár

A tetejére
porcukor

Az élesztőt 1 dl langyos tejben pici cukorral felfuttatjuk. A többi hozzávalót tálba mérjük, hozzáöntjük a megkelt élesztőt, és a maradék tejjel tésztát dagasztunk. Lefedve, langyos helyen duplájára kelesztjük, kicsit átgyúrjuk, majd újra kelesztjük.
Ezután lisztezett munkafelületre borítjuk, 1,5-2 cm vastagságúra nyújtjuk és nagyobb méretű, kerek kiszúróval fánkokat szaggatunk belőle.
A fánkokat sütőpapírral bélelt tepsibe fektetjük, és konyharuhával letakarva 20-25 percig pihentetjük.
A sütőt 190 fokra melegítjük. A tésztakorongok közepébe egy kisebb méretű pohár talpának segítségével mélyedést nyomunk, és az így kialakított lyukakba egy-egy teáskanál sárgabaracklekvárt teszünk.
Sütőbe toljuk, és addig sütjük, amíg a fánkok teteje szépen meg nem pirul.

A sütőből kivéve öt percre befedjük őket egy konyharuhával, majd porcukorral meghintve tálaljuk.

47 megjegyzés:

tücsi írta...

Szuper guszták a fánkjaid. Már én is gondoltam a sütőben való sütésre, de még nem szántam el magamat. De most adtál egy löketet, így nem kell olajozni. Köszi, a receptet vittem! :-)

Citromhab írta...

Köszönöm! Igen, a legfőbb erénye ennek a fánknak, hogy nem kell olajozni:-)

Adri írta...

Szia! Nagyon tetszenek a receptjeid egy kérdésem viszont lenne ezzel a fánkkal kapcsolatban, nem lesz túl száraz a sütőben sütéstől? Köszi Adri

Citromhab írta...

Adri, köszönöm! Nem, nem lesz száraz egyáltalán.

Unknown írta...

Szia,jól látom hogy sütés elött kell beletenni a lekvárt?Köszönöm

Citromhab írta...

Igen, sütés előtt kell beletenni.

Unknown írta...

Nagyon finom omlós lett!Egyszóval isteni!!Köszönöm a receptet!!:-D

anita írta...

Ma megcsináltam és szuper lett:))
Jah és teljeskiörlésü tönkölyliszttel...
meg sem érződik rajat:)

Citromhab írta...

Anita, örülök, hogy ízlett:-)

ÜvöltőHold írta...

Milyen lekvárt használtál? Házit, vagy sütés állót?

Citromhab írta...

Házi lekvárt használtam.

Andus írta...

Ma kipróbáltam a receptet, isteni lett és gyönyörűséges. Házi baracklekvárral és házi zöld ringló lekvárral sütöttem.

Citromhab írta...

Andus, örülök, hogy ízlett:-) Zöld ringló lekvár? Az nagyon finom lehet...

Unknown írta...

Épp most sütöm őket:) a pihentetés fázist kihagytam,mert még kilyukasztottam őket,addig duplájára dagadtak :D köszi a receptet,remélem finom lesz👌

Citromhab írta...

Gondolom, azóta már kisült, és remélem ízlett a fánk:-)

Smallflower írta...

szia! én is megsütöttem...keresgettem a neten sütőben süthető fánkot, sokat találtam, de az alattuk lévő megjegyzések szerint nem voltak az igaziak. a sütőporosak felejthetők ( már kipróbáltam), úgyhogy élesztőset akartam. végül a tied mellett döntöttem, mert már főztem az oldaladról , eddig mindg elégedett voltam :D. bár szkeptikus voltam,h milyen lesz, de már beígértem a gyerekeknek a fánkot. 4 gyerek van, egyből 1,5-szeres adagot gyúrtam be. én lepődtem meg legjobban,h milyen isteni lett...levegős, könnyű, nagyon finom! persze nem teljesen olyan mint az olajban sütött, de a cél nem is az volt. holnap megint sütök, dupla adag fog kelleni. és másnap is finom.utolsó darabokért megküzdöttek egymással :D. még a legválogotasóbb lányom is kétpofára ette :)
szóval, köszi a receptet!! üdv, Judit

Citromhab írta...

Örülök, hogy ennyire ízlett:-)
Kaptam pár negatív megjegyzést arra vonatkozóan, hogy ez csak egy tepsiben sütött sima kelt tészta lekvárral, persze, anélkül, hogy kipróbálták volna.
Ez a fánk valóban nem teljesen olyan, mint az olajban sütött, nem is lehet, hiszen egészen más a technika, de ahogy te is írod, levegős, könnyű és nem olyan olajos, mint a hagyományos változat.

Verushka írta...

Érdeklődnék, hogy vajon rizsliszttel is működne a dolog? A közelgő farsangi szezonra tökéletes lesz.
Én pont az olajossága miatt nem szeretem a "sima" fánkot.
Jó recept, ügyes vagy!

Citromhab írta...

Verushka, köszönöm!
Sajnos, nem tudom megmondani, hogy működik-e rizsliszttel, mert még nem próbáltam.

Unknown írta...

Megsütöttem jó kis könnyű tészta köszönet a receptert!:-) :-)

Unknown írta...

Az enyém most lett kész... CSak kicsit vissza kell fognom a kölköket, hogy ne forrón nyomják be :) Köszi a receptet!

Citromhab írta...

Nagyon szívesen:-)

nimo írta...

Nagyon örülök, hogy rátaláltam erre a receptre, megcsináltam és nagyon jól sikerült, finom lett a gyerekeim imádják, legközelebb dupla adagot készítek! Köszönöm szépen! :)

Unknown írta...

Szia! A vaj, az teavaj, vagy margarin? S ha margarin, akkor sima, vagy sütőmargarin?

Citromhab írta...

A vaj, az vaj, de margarint is használhatsz, ha azt jobban kedveled.

Unknown írta...

Nagyon guszták ezek a fánkok!! Épp most szeretném kipróbálni :) SOS kérdes: Vajon sütés előtt lekvár helyett nutellát vagy csokidarabot is tehetek a közepébe? Az uram nem szereti a lekvárt...

Citromhab írta...

Persze, nyugodtan tehetsz a közepébe nutellát vagy csokidarabokat is.

Unknown írta...

:) még csak meg sem közelíti az olajban sütöttet, ez nem az igazi fánk :) ettől függetlenül egy nagyon finom lekváros kelt tészta!egy szavam nincs, mert tényleg szuper....mindössze nekem a fánk nem ez :)

Citromhab írta...

Soha, sehol nem írtam, hogy ennek a fánknak bármi köze is lenne az olajban sült, hagyományos változathoz...ahogyan a csörögét vagy éppen a képviselőfánkot sem mérjük az olajban sülthöz, mégis fánknak nevezzük mindegyiket:-)

Helga írta...

Pár napja szemezek a recepttel, ma végre kipróbálhattam :D Egyszerű,gyors és isteni finom... :) Köszönöm! (A 10 évesem rossz evő.. várakozva tekintett a fánkok felé...eszi, megjegyzi : ebből még fogok kérni :D )

Unknown írta...

Köszönöm, köszönöm! Isteni finom! Imádom, hogy nem tocsog olajban, hogy nincs olaj szag a házban. Dupla adaggal kezdtem, és milyen jól tettem. :)

Csenge írta...

Nagyon köszönöm a receptet! Tegnap sütöttem meg nagyon finom lett! :) :)

Unknown írta...

Köszönöm a receptet. A hagyományos farsangi fánkot nem szeretik az olaj miatt. Megsütöttem ezt, csak a tésztájába margarin vagy vaj helyett házi zsírt tettem. Fenséges lett!

Unknown írta...

Köszönöm ezt a receptet, isteni finom lett :)

Kati írta...

Nagyon jó a recept, könnyű és puha fánkok a végeredmény, csak ajánlani tudom!
Az íze is finom,szinte 10 perc alatt megsül,ezután csak így fogom csinálni a fánkot🙂
Köszönet a receptért!!!☺☺☺

Unknown írta...

Nem kell vajjal vagy olajjal megkenni? Valaki tudja kérem jelezzen!

Citromhab írta...

Én tudom, nem kell megkenni.

Kovács Anett írta...

Szia! Köszönöm a receptet:)Ma megsütöttem a fánkot, nagyon finom lett,màskor is tuti ilyet sütök majd!

Limon írta...

Szia, most sütöttem meg a fánkot,nagyon könnyű és finom lett!�� Köszi a receptet ��

Unknown írta...

Ma kipróbáltam, nagyon finom.

Unknown írta...

Szia!
Barátnőmtől hallottam a fánkodról,megsütöttem ma,csudajó lett!
Köszönöm!

Niki írta...

Köszönöm a receptet. Jól sikerült. szépek lettek meg finomak ��

Unknown írta...

Szuper recept, jól sikerült, részeltem a tésztába kevés citromhéjat is.

Drab Melinda írta...

Nagyon köszi a receptet. Ma kipróbáltuk, biztosan máskor is fogjuk sütni, nagyon finom volt. Egyetlen "hibája" , hogy nagyon gyorsan fogy :)

Andrea81 írta...

Szia! Nekem lenne egy kérdésem: az első kelesztés után, ami kb. 1 óra, azt írtad hogy átgyúrod és megint keleszted. Mennyi idő volt a második? A harmadik a tepsiben 20-25 perc, azt tudom. Köszönöm

Citromhab írta...

Szia! Másodszorra már sokkal gyorsabban kel, elég 20-25 perc.

Andrea81 írta...

Nagyon köszönöm 😊